Două Atitudini …


Un act de neglijență poate părea un fapt mărunt în viața cotidiană, dar consecințele ei pot fi uneori fatale. Ca misionar, dr. Grenfell a primit cadou de la numeroșii săi prieteni o ambarcațiune cu motor, cu care putea vizita mai ușor insulele din largul coastei Labrador Canada, unde misiona.

Curând după sosirea bărcii, dr. Grenfell fu chemat de urgență pe una din insule să dea îngrijiri medicale unei femei în stare gravă. Apelul venea într-o noapte cețoasă, dar doctorul și echipa sa au decisă să răspunsă chemării. În cursul călătoriei, barca viră într-o direcție greșită, în cea mai primejdioasă zonă a coastei, departe de insula căutată. Între timp femeia bolnavă muri.

Ce s-a întâmplat, de fapt? Busolei instalate la bordul bărcii îi lipsea precizia. S-a descoperit ulterior că un lucrător tânăr de la șantierele navale din Liverpool, unde barca fusese construită, a ignorat procedura standard, folosind un șurub de oțel, alături de șuruburile din cupru, ca să fixeze busola la locul ei. N-a găsit, pe moment, un șurub de cupru și, în mintea lui, se gândea că, oricum, un singur șurub din alt material nu va conta.

N-a fost așa. Șurubul din oțel a deviat acul busolei într-o anume direcție. Femeia bolnavă și-a pierdut viața, iar echipa de salvare a fost pusă în primejdie, incluzând pe unul din cei mai eroici doctori misionari.

În contrast cu această experiență tragică, stă o altă întâmplare, din analele Institutului Naval al Statelor Unite, culeasă de Gary LaFerla și preluată de Ravi Zacharias în cartea sa The Grand Weaver. Vasul de luptă USS Astoria era angajat în luptă cu forțele japoneze pentru insula Savo. Înainte de a sosi întăriri, Astoria fu avariată grav și avea să se scufunde a doua zi. Explozia turelei unui tun de la bord aruncă pe tânărul marinar Elgin Staples în mare. Rănit la ambele picioare de fragmente de metal, aproape în șoc, tânărul fu ținut plutind de o centură de siguranță, pe care fu în stare s-o activeze trăgând de cârlig.

După câteva ore a fost pescuit din ape de un distrugător sosit la locul luptei și returnat la bordul Astoriei, al cărei căpitan încerca să eșueze vasul pe plajă. Încercarea nu reuși, astfel că vasul se scufundă, iar Elgin Staples se trezi din nou în valuri, purtând încă aceeași centură de salvare.

Pescuit încă o dată, de alt vas de luptă sosit în zonă, a fost evacuat pe uscat, împreună cu alți supraviețuitori. Recunoscător, soldatul întorcea pe toate fețele centura, minunându-se cum un dispozitiv atât de neînsemnat l-a putut ține la suprafața apei. Întorcând-o pe toate fețele află că fusese fabricată de Firestone Tire and Rubber Company din Akron, Ohio și purta un număr de înregistrare.

Lăsat în permisie, Elgin povesti cele întâmplate și întrebă pe mama sa, care lucra tocmai la Firestone, ce însemna numărul de pe centură. Ea-i spuse despre companie că trata cu foarte mare seriozitate contribuția ei la efortul de război și, de aceea, fiecare piesă de echipament purta un număr pus de controlorii de calitate. Elgin memorase numărul de pe centura lui de siguranță și-l spuse mamei. După un moment de tăcere, mama spuse, ”Este tocmai codul meu personal, aplicat pe fiecare piesă aprobată de mine”.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s